Monday, August 24, 2009

Salam Perkenalan

Apa khabar semua?

Assalamualaikum. Nama saya Suhana bt Dr Mohamad Ikram. Saya anak sulung daripada tiga beradik. Novel Misi Suhana adalah tentang saya. Kini sudah ada siri pertama di pasaran - Misi Suhana 'Saya Sayang Mama'.

Saya memang keliru, mahu tinggal dengan papa atau pun mama?

Saya rindukan Farah dan perlu berbaik-baik dengan Faridul. Apa pendapat pembaca? Berjayakan misi saya?

Siri kedua akan menyusul akhir Disember 2009. Tentu saya akan bercerita tentang kawan-kawan lama Nelly dan Ammina dan juga yang baru. Ya, Firdaus antara yang baru dan ada seorang lagi nanti. Ada kejutan di Alor Gajah!

Jom berinteraksi dengan saya, tinggalkan komen-komen di sini...supaya anda menjadi Kawan Suhana. Nyatakan:

1) Nama
2) Asal
3) Umur
4) Beli buku ini di mana?
5) Adakah adik suka membaca buku ini? Mengapa?

28 comments:

  1. Salam

    Jadilah Kawan Suhana dengan menulis komen di sini.

    Kusyi Hirdan.

    ReplyDelete
  2. Nama : Ahmad Ibrahim
    Asal : Johor
    Umur : 13 Tahun
    Beli buku ini di POPULAR!

    ReplyDelete
  3. nama saya wan nur anis nabilah binti wan mohd fauzillah.saya berasal dari terengganu.umur saya 10 tahun.saya beli buku ini di badan cemerlang.buku ini sangat menarik.

    ReplyDelete
  4. Nama saya Kirisha Nur Athirah.Saya berasal dari Shah Alam.Saya beli buku ini di popular.Buku ini memang menarik dan best untuk dibaca...

    ReplyDelete
  5. nama:nur aina adleina bt onn khairuddin
    asal:Klang,selangor
    umur:10 thn
    beli buku di MPH!
    buku ini yang paling.........best tau.......

    ReplyDelete
  6. Salam perkenalan, Ahmad, Wan Nur Anis, Kirisha dan Nur Aina.

    Terima kasih kerana membaca buku Kak Kusyi! Adik-adik sukakan watak siapa dalam buku ini?


    Kusyi Hirdan

    ReplyDelete
  7. Salam..name sayer wan nurul nadia
    asal:johor bahru ,johor
    umur:11 thn
    beli kat????:Badan Cermelang Sdn Bhd....
    saya suka watak suhana & kak mia dalam citer ni.
    teruskan usaha kak kusyi....

    ReplyDelete
  8. SALAM NAMA SAYA AQILAH.
    ASAL SANDAKAN SABAH
    UMUR 12 THN
    PINJAM DENGAN KAWAN
    SAYA SUKA WATAK SUHANA DAN FARIDUL DALAM CITER NI
    SEMOGA BERJAYA KAK KUSYI

    ReplyDelete
  9. nama:yana
    asal:ampang
    umur:12
    beli dekat kedai buku :)

    saya suka farah... ayat-ayat yang ada dalam buku ni memang best lah! sampai menangis saya
    :(

    ReplyDelete
  10. nurfarahainjais asal;muar umur;15 saya suka baca ayat-ayat dalam buku itu sampai menyentuh hati saya..................................

    ReplyDelete
  11. nama saya nurul husna.saya tinggal di seri manjung,perak.umur saya 12 tahun.saya beli buku ini di kedai di sungai besar.buku ini buku adik saya tapi saya yang slalu baca....saya minat watak farah...buku'saya sayang mama' ni best sampai menitis air mata saya bila suhana dapat menerima kenyataan yang farah sudah tiada.

    ReplyDelete
  12. Salam Wan Nurul Nadia, Aqilah, Yana, Norfarahain dan Nurul Husna.
    Kak Kusyi gembira adik-adik semua suka dengan Misi Suhana.

    ReplyDelete
  13. hai,kak kusyi.nama saya ain.saya tinggal di bukit tinggi,klang.umur saya 11 tahun.kalau akak nak tahu misi suhana 1 adalah hadiah daripada kawan saya,laila.semasa saya membelek novel remaja di popular bookstore saya ternampak novel misi suhana 2,lalu membelinya.watak yg saya suka ialah farah{kembar suhana}.watak farah juga telah berjaya menitiskan air mata saya.

    ReplyDelete
  14. Salam..semua

    Nama:Aqilah Asyikin...
    Asal:Taiping,Perak...
    Umur:13 Tahun
    beli buku ni Kat Popular..
    Buku ni best sangat saya dah memperoleh misi 1 dan misi 2...saya suka watak..semua la...

    ReplyDelete
  15. selamat sejahtera...
    saya Tan Shue Ling..asal saya Taiping,Perak..umur saya 13 tahun..
    saya cuma baca buku misi suhana itu pun saya pinjam dari kawan saya...saya suka watak farah yang penyabar..harap kak kusyi berjaya menterbitkan buku yang BEST!!!

    ReplyDelete
  16. Salam Nurul Ain, Aqilah dan Tan Shue Ling

    Terima kasih kerana suka dengan watak-watak di dalam Misi Suhana. Siri ketiga dijangka keluar pada Oktober nanti. Nantikan ya!

    Segala komen adik-adik sangat Kak Kusyi hargai.

    Terima kasih!

    ReplyDelete
  17. Salam Kak Kusyi...

    Nama:Nurul Anis Asyiqeen
    Asal:Taiping,Perak
    Umur:13 tahun

    saya dah baca buku novel yang kak terbitkan iaitu

    1.Saya sayang mama (Misi 1)
    2.Saya sayang papa (misi 2)

    saya beli buku ni kat popular
    Saya tak sabar nak tunggu Misi 3
    Harap buku tu BEST!!!
    Saya suka watak Mama,papa suhana,faridul,semua watak kecuali kalau ada watak yang JAHAT...hehehe

    Semoga kak kusyi dapat terbitkan buku ni secepatnya...

    ReplyDelete
  18. Hai Nurul Anis, orang Taiping ya. Kak Kusyi pun orang Perak juga, orang Kuala Kangsar :)

    Terima kasih kerana sukakan Misi Suhana. Insya-Allah, siri ketiga akan keluar pada bulan Oktober. Nanti Kak Kusyi akan war-warkan ya.

    Jumpa lagi.

    ReplyDelete
  19. salam..kak kusyi...saya kawan aqilah dia selalu ceritakan pasal cerita novel ni opps!!saya lupa nak kenalkan saya syafiq saya suka kacau aqilah..hehehe...umur saya 13 tahun sama ngan aqilah...sekolah SMK Kampung Jambu..Asal Taiping,Perak...saya tak tau saya suka watak apa dalam cerita ni saya mewakili semua budak lelaki yang suka kacau dia...sorry...

    ReplyDelete
  20. salam...kak kusyi..nama saya syafiqah aqilah. umur saya 13tahun ..
    saya asal dari sungai besar
    saya dah baca buku
    1. misi suhana ( saya sayang mama )
    2. misi suahna ( saya sayang papa )
    buku misi suana 1 mak saya belikan masa tu saya baru 12 tahun ,masa tu mak saya pergi
    pesta buku jadi dia belikan untuk saya , masa tu saya ada percubaan UPSR jadi saya tak boleh ikut...
    buku misi suhana 2 di sungai besar ada buat pameran buku , saya nampak buku ni jadi saya minta mak saya belikan
    saya suka watak suhana dan kawan-kawannya
    sebab suhana seorang yang baik...
    saya tak sabar nak tunggu misi suhana 3
    saya harap kak kusyi dapat buat yang TERBEST!!!

    ReplyDelete
  21. Hannah Sofia MansorDecember 17, 2010 at 6:13 AM

    Salam,saya dh beli buku novel misi Suhana 1 dn 2.
    Saya mahu jadi kawan Suhana.

    ReplyDelete
  22. Salam Syafiq dan Aqilah, terima kasih kerana sudi membaca Misi Suhana.
    Hannah juga, terima kasih Kak Kusyi ucapkan.
    Jangan lupa cari yang ketiga bila ia keluar kelak cuma tarikhnya Kak Kusyi tak tahu lagi.
    Jumpa lagi ya. :)

    ReplyDelete
  23. Nama:Auni Fikriah bte muhd azlan
    Asal:Brunei Darussalam
    umur:9 tahun
    beli buku:dekat kedai buku POPULAR PARKSON MIRI
    SAYA SUKA WATAK SUHANA DAN FARIDUL saya suka buku ni paling best.saya dah ade saya sayang mama dan saya sayang papa

    ReplyDelete
  24. Suraya Nazman said ..

    Nama: Elisya Suraya Nazman

    Asal: Penang

    Umur: 9 Tahun

    Komen: saya sudah membeli ketiga-tiga buku , saya sayang mama , saya sayang papa , saya sayang semua .. this book is so 'terbeik punya'! Kak kusyi Lawatlah blog , http://canteiks.blogspot.com .. ada novel ketiga-tiga siri misi suhana !

    ReplyDelete
  25. Nama : Sara Eldeana Maya Binti Darul Hisham
    Asal : Kuala Lumpur
    Umur : 10 tahun (nakmasuk11tahundahtahun2012)
    Beli buku ini di mana? : MPH

    Komen : mestilah suke !besttt !!! saye dh ade siri pertama ngan kedua .. Skrang ni nak pergi beli siri ygke3 plakk.. :)

    ReplyDelete
  26. Nama:Nur Salsabila binti Ramli
    Asal:Kelatan(sekarang duduk Terengganu)
    Umur:11tahun
    Beli buku ini dimana:Kedai Buku Banggol&Pesta
    Buku
    Komen:saya membaca buku ini semasa umur saya 10tahun.Buku yang saya miliki dulu "Saya Sayang Semua","Saya Sayang Mama"&"Saya Sayang Papa".Saya amat suka cerita ini terutamanya Suhana.Sepupu saya juga memiliki siri "Saya Sayang Semua" sahaja.Misi Suhana yang terbaik.

    ReplyDelete
  27. Nama:Nur Izzah Insyirah binti Mohd Yusof
    Asal:Kuala Terengganu
    Umur:11tahun
    Beli buku ini dimana:Pinjam dari kawan[Salsabila}
    Komen:Suka. Saya suka buku ini kerana ia memberikan pengajaran yang baik. Dan saya suka watak Suhana dan kawan-kawannya.

    ReplyDelete
  28. Nama : Feryn Delaila binti Mohd Farid
    Asal : Bangsar,Kuala Lumpur
    Umur : 15 tahun
    Beli buku ini di Popular
    Komen : Buku ini sungguh best!!!

    ReplyDelete